خانه / اجتماعی / آنچه باید جاودانی بماند، نقش امامت است .

آنچه باید جاودانی بماند، نقش امامت است .

امامت یکی از ارکان اصلی اسلام است . بدون امامت به سعادت نخواهیم رسید.نقش امام و امامت در زندگی انسان بنیادی و اصولی است .

رهبر خود ساخته ی  لایق امامت ما، که سلام و درود خدا بر او و اجداد طاهرش باد ، با این بصیرت و دور اندیشی، همچون امام و استاد مقتدرش، خمینی کبیر رحمه الله علیه که انقلاب اسلامی را از نجف اشرف کنترل می کردند، نظام را اداره می فرمایند، اما چگونه است که ما در این چند سال به صحت سخنان و رهنمودهای ایشان پی نبرده و همچنان به سرکشی خود ادامه می دهیم !!

آن چه ما در آینه می بینیم ایشان در خشت خام می بیند و برای ما بیان می کند، خستگی ناپذیری ایشان در ارشاد و راهنمایی ما زبان زد خاص و عام است، پس چگونه است که باز هم کارهای اشتباه خود را ادامه می دهیم!!

در این جا می خواهیم اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله دکتر بهشتی رحمه الله راجع به جاودانی بودن راه امام رحمه الله کنیم که فرمودند :

نقش امامت باید جاودانی بماند.

امت اسلام، جامعه اسلامی، امت انسانی جهان، راه رسیدن واقعی در همه تلاش ها و حرکت های اجتماعی به آرمان ها و هدف های الهی و انسانی، این است که در میان اصول زیربنایی انقلابی و حرکت، در هیچ لحظه و مرحله ازنقش خلاق، رهائی بخش و سعادت آفرین امامت غافل نمانید.

من کان من الفقها،صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا لهوائه، مطیعا لامرمولا، فللعوام ان یقلدوه

اگر امام، معصوم و منصوب خداست که تکلیف روشن است و در زمان غیبت آن، فقیه اسلام شناس اصیل که صائنا لنفسه و حافظا لدینه باشد و بتواند آیین و مکتب را نگهداری کند، مخالفا لهوائه باشد یعنی هر کجا که تمایلات نفسانی قدم به میان می گذارد و هر جا که می خواهد جلوی تصمیم گیری رهبری هایش را بگیرد جلوی نفس بایستد و مطیع امر مولا ، در همه جا فرمان خدا را که مولا و ولی مردم مومن است فرمان برد پس همه توده ها و اقشار دنباله روی او باشند .

پر فاضح است که دیگر جایی برای بحث و فکر کردن نیز نمی ماند زیراکه ما پشت سر امامی در حرکتیم که چنین است، اگر فردی جز این فکر کند عمر خود را به هدر داده و عاقبتش همچون بخت برگشته های تاریخ خواهد شد .

بار پروردگارا ما و امت مارا در نگهبانی و حفاظت از اصول اسلامی و زنده نمودن امامت، همواره یارو یاور باش.

دعای شهید بهشتی عزیز :

بار الهی ! ما در امام امت جلوه ی ائمه هدی و انبیا تورا یافتیم، خدایا این تجلی گاه انبیا و اولیا و حق و عدل و اسلام را برای ما و امت ما محفوظ بدار.

امام ما خامنه ای زنده باد و راهش مستدام تا قیام حضرت حجت عجل الله . آمین

 

 

 

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

معادلات جاهلانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *