خانه / دسته‌بندی نشده / سازش نه با غرب و نه با شرق

سازش نه با غرب و نه با شرق

یقین داشته باشید سازش با شرق وغرب، عزت که در پیش ندارد ذلت هم می آورد . اسلام زیبای ما همه چیز را به ما آموخته است ولی متاسفانه به آن توجه نمی شود، البته باید به یک سری از افراد حق داد، طرفدار اسلام بودن سخت است، همان طور که خوب بودن سخت است و زحمت بسیار دارد و محدودیت آور است، به قول افرادی که معتقدند اسلام  و قوانینش دست و پا گیر است، چون اسلام شیوه ی خوب بودن و انصاف را متذکر می شود که سخت است، فداکاری و ایثاربرای هم نوع رو یاد آوری می کند، که دشوار است، رعایت حال دیگران و رحم به یکدیگر را سفارش می کند که باکمال تاسف انجامش مشکل است.

بله خیلی مشکل است که دور از هواهای نفسانی عمل کرد و منافع دیگران را برمنافع شخصی ترجیح داد و به اصول اسلامی عمل کنیم.

می گویند: قوانین اسلام ، سخت گیرانه است، اسلام برای عرب ها و جاهل های دوران عهد قدیم آورده شده است. ما قصد پیشرفت و توسعه داریم. به ما کار نداشته باشید ما روشنفکر هستیم. ما دانایان با ذکاوت مملکت را اداره می کنیم، فقط نمی دانیم چطور می شود مدام اشتباه می کنیم و مملکت را به پس روی می کشانیم! نظام و مردممان را خفیف می کنیم و با گدایی و دست درازی جلوی غرب و شرق نظام را حقیر نشان می دهیم. گمان کرده ایم عقل کل هستیم و نعوذ بلله از اسلام هم بهتر می فهمیم.

از این خفت بالاتر که با التماس به آن ها که اسمش را مذاکره گذاشته ایم جلو رفتیم و دست رد به ما زنند و ما را هیچ فرض کرده و همه گونه تحریممان کردند!!!

اشاره به فرموده ی حضرت امام صادق علیه السلام که شرق و غرب را بگردید باز باید بیایید و اینجا (اسلام) زانو بزنید .

والعاقبه للمتقین

 

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

👌 اهمیت خواستن برای تغییر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *