خانه / اجتماعی / مسابقه ی بی بند وباری می گذاریم !!!

مسابقه ی بی بند وباری می گذاریم !!!

  1. وقتی نظم عبور و مرور در جاده ها محترم است، عفت و پاکدامنی نیز در خیابان ها و ادارات و دانشگاه ها و … که مجامع عمومی هستند نیز محترم و حائز اهمیت است .

اگر انسان نسبت به خود و ارزش های خود معرفت و شناخت داشته باشد آزادی را دوری از هواهای نفسانی معنا می کند نه اسارت و در بند بودن  .

اسلام ما آزادی را در درجه ی اول آزاد شدن انسان از هواپرستی و رد درجه ی دوم، آزادی از زیر یوق استعمارو اجنبی بیان می کند .

پرستیدن هوا و هوس، نزول آدمی است، نه صعود آن ، آزادی آن است که خود را در برابر خواهش های نفسانی کنترل کنیم و تا آزاد نشویم به درجات رفیع نخواهیم رسید .

حال این را باید عرض کرد که آزادی دراجتماع معنی متفاوتی دارد، در مجامع عمومی است که مسئولیت اجتماعی مطرح می شود و حقوق دیگران باید محترم شمرده شود . همان طور که در خیابان ها عبور و مرور وسیله های نقلیه بایستی بر روی خطی منظم باشد و اصولی را جهت ضایع نشدن حق دیگران مورد توجه قرار دهند، خط عفاف و پاک دامنی نیز باید روی اصولی حرکت کند که از خط درست و حریم تعیین شده اش تجاوز نکند .

اگر به اجتماع پا گذاشتیم و نتوانستیم اصول را حفظ کنیم و خود را در پرده حجاب و قوانین اسلامی و انسانی کنترل کنیم، همان طور که برای تخطی در امر رانندگی بازخواست می شویم بایستی در این مسئله نیز بازخواست شویم، زیرا این مساله نه تنها ضربه جسمانی را در بردارد بلکه ضربه روحی فراوانی را در بردارد.

یاد شهید بزرگوار دکتر بهشتی جاویدان باد که فرمودند:

مردم باید وقتی گران فروش دیدند، مزاحم ناموس و یا بی عفتی و هوس بازی دیدند، با اتحاد جلو روند و بایستند، عابر و کاسب و راننده و بقال و … هم در اجتماع که هستند باید جوابگوی تخلف و تخطی خود باشند، پس فردی هم که در اجتماع آمده و چشم چرانی می کند و یا فردی که خود را در پرده حجاب نمی پوشاند و از خط عفاف خارج می شود باید مورد تذکر قرار بگیرد .

جامعه ما به سمت شعور رفته بود و انقلابش، انقلاب شعور بود چه شده است که خود را باخته است و رو به تنزل می گذارد !

ای امت مسلمان و شهید پرور، مسئولین ما به تنهائی نمی توانند مشکلات مارا حل کنند، ما باید خود به فکر خود و نسل آینده و جامعه باشیم .

ای مردم ! ما را چه شده است که همسر و دختر و جوان خود را به این صورت رها کرده ایم ؟ مگر ما مهدی وعده داده شده را نمی خواهیم؟ این طور منتظر بودن که حکومت صاحب عصر را دربرندارد .

خداوند ما را در راه حق پایدار بدارد ان شاط الله

 

 

 

 

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

معادلات جاهلانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *