خانه / اجتماعی / قوه ی قضا با کسی تعارف دارد !!!

قوه ی قضا با کسی تعارف دارد !!!

خانواده یکی از عناصر اصلی تاثیر گذار در تربیت کودک است. نبود تربیت بجا در محیط خانواده سبب می شود، فرزندان به جامعه تحمیل شوند. با ورود فرزند فاقد تربیت خانوادگی به جامعه، اوضاع رنگ دیگر به خود می گیرد. چرا که این کودک به سن جوانی و بزرگسالی خواهد رسید و خواه ناخواه به درجات بالای مسئولیتی دست پیدا خواهد کرد.

همه می گویند کودکی که در خانواده ادب نشود در جامعه ادب می شود ولی واقع به گونه ای دیگر رقم می خورد. این کودک در محیط جامعه به همین منوال رشد می کند و نهایت تبدیل به فردی می شود که کارهای ناشایست خود را مخفیانه مرتکب می شود. ارتکاب جرائم به صورت مخفیانه به حدی می رسد وی جسور شده و کم کم دست به جرائم بزرگی می زند. جرائمی که ناخودآگاه فاش می شود و گاهی هم خیر!!!

باید توجه داشت که ارتکاب برخی جرائم حتی توسط برخی به ظاهر انقلابیون مثل خیانت به بیت المال، دزدی، ارتشاء و… نباید به دلیل تکرار، کم اهمیت جلوه کند و کار به جایی برسد که نزد عموم مردی امری ساده و عادی جلوه کند. جای بسی تاسف است، در کشور اسلامی ما افرادی هر چند ظاهر الصلاح، از اعتماد مردم سوء استفاده کنند. شاید چنین می پندارند که هیچ گاه دستشان برای مردم رو نشده و تا ابد می توانند به کارهای مخفیانه خود ادامه دهند.

انتظار می رود وقتی پای قوه ی قضائیه به میدان باز شد، مانند گذشته محکم و پا در رکاب بایستد تا از حقوق مردم و میهن مظلوم دفاع کند. قوه قضائیه، ارگانی فراجناحی است و باید به این وظیفه خود بدرستی عمل کند.

خداوند مار ا با وظایمان آشنا گرداند. آمین.

 

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

👌 اهمیت خواستن برای تغییر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *