خانه / دسته‌بندی نشده / دنبال بهانه ای برای نگفتن بگردیم.

دنبال بهانه ای برای نگفتن بگردیم.

بسیار دیده می شود که ما از نگاه کوچکمان خدا را نیز نعوذ بلله قضاوت می کنیم چه رسد به اسلام، مسلمانان و حتی کافران. تاکنون شده به این توجه کنیم که اگر این قضاوت ما ذره ای با حقیقت فاصله داشته باشد چگونه باید جوابگوی عاقبت خود و آبروی از دست رفته ی دیگری باشیم !!!
اظهار تاسف و تاثر از اینکه در مجموعه ای بزرگ به عنوان مسلمان زندگی می کنیم ولی دریغ از آن که از بزرگان آن درس بگیریم. به عناوین مختلفی به دنبال تخریب انسان ها می گردیم ولی اگر دقت به امر، رفتار و سخن ولی امر داشته باشیم، به خوبی دیده می شود که این ها همه تخریب اصل اسلام است، نه تخریب افراد.
خنجر از پشت زدن، بدترین انواع خیانت ها است و ما به صورت عادت هر روزه، آن را تکرار می کنیم ( پشت سر دیگران صحبت کردن که اگر در او باشد غیبت اوست و اگر در او نباشد تهمت به اوست ) این مدل آبرو بردن دور از کرامت انسانی است.
در هیچ کجای دنیا، این رفتار پسندیده نیست و مورد نکوهش انسان های بادقت است چه رسد به ما که در کتاب هایمان مکررا تاکید بر رعایت حقوق دیگران شده است. منتظر ذره ای اشکال در انسان ها و گرفتن بهانه ای در دست هستیم که شخصیت افراد و اموال آنان را در معرض عموم به بازی و سرقت بگیریم.

عجب سرگرمی خطرناکی که بد عاقبتی را برای خود و خانواده مان در پیش رو دارد.

مال، معنی های مختلفی را به خود اختصاص داده است : آبرو، ناموس، شرف، غیرت، پول، فرزند و غیره است. آیا سعی بر امانت داری اموال مردم می کنیم! یا اینکه همه را از مال خود می دانیم و به حراج می گذاریم.

خداوندا! از درگاه کریمی چون تو، خالصانه در خواست داریم تا ما را با وظایفمان آشنا بگردانی. آمین یا اله العالمین.

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

👌 اهمیت خواستن برای تغییر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *