خانه / دسته‌بندی نشده / اشخاص را از اعمال آنان بشناسیم نه از زبان این و آن.

اشخاص را از اعمال آنان بشناسیم نه از زبان این و آن.

در بسیاری از مواقع ما به منافع دیگران کم توجهی داشته و بخاطر منافع شخصی و موفقیت در بازی روزگار، از روی حرص دل و ناراحتی های درونی با دیگران بد سخن می گوئیم که عواقب منفی دنیوی و اخروی را به همراه دارد و قیمت آن قابل محاسبه نمی باشد.
متاسفانه این مساله در مجریان امر نیز دیده و شنیده می شود که در پشت تریبون ها و در مجامع عمومی جملاتی را بیان می دارند که در صورت ثابت شدن خلاف آن، عواقب منفی در بر داشته و صورت نا زیبائی را در بین عموم منتشر خواهد شد.
مسلما سخنرانی هائی که بعضی از آقایان برای تخریب دیگری می زنند و هدف، تخریب است و اساس درستی ندارد، پاسی نمی گذرد که علیه خود آن فرد یا افراد استفاده می شود و در جامعه ارزش خود را ازدست خواهد داد که این نه تنها به صلاح فرد نیست بلکه به صلاح کشور نیز نخواهد بود.
این مدل صحبت ها و مطرح کردن آن ها به این صورت ناشیانه، عاقبتش برای عاقلین که هم بر مبنای عقل سخنان را می سنجند و هم از واقعیات مطلع هستند محرز است ولی برای خود فر، طرفدارانش و خصوصا نظام، مضر است.
دیگران را لقب سبک دادن و خود را برتر دانستن، شاید باعث پیشرفت موقتی و گذر از مسیری شود که در آن موقع برای ما حائز اهمیت است ولی باید به این نکته دقت داشت که همه چیز در دنیا حساب و کتاب دارد و ذره ذره عملکرد ما بازخوردی به همراه دارد که در زندگی ما قابل لمس است، برای همین به ماتوصیه بر رعایت حقوق افراد شده است و مراقبت از آن باید جدی گرفته شود.

باشد که ما از تاریخ گذشتگان درس بگیریم، به امید خدا. آمین

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

👌 حضور زنان در میدان حفاظت از حریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *