خانه / اجتماعی / اشکال از ماست نه از دولت ما…

اشکال از ماست نه از دولت ما…

هنگامی که به سخنان بزرگان، در تاریخ معاصر توجه می کنیم به این نکته مهم پی می بریم که در این کشور همت و توان مردم از اهمیت بالائی برخوردار است و این را بدین دلیل، اشاره می داریم که ما اکثر اشکال ها را به دولت و مجریان بعضی دستگاه ها می گیریم در حالی که این طور به نظر می رسد اشکال در ما و در نوع خواسته های ماست.
سخنی از جناب حجت الاسلام سید علی خمینی را شنیدم که فرمودند: اماما! آیا آنچه تو از من خواستی، بوده ام؟
کوته فکری است که گمان کنیم این خواست حضرت امام رحمه الله در خصوص فرد یا افراد خاصی، بیان شده است.
این جمله ی تکان دهنده، معماهای بسیاری را حل خواهد کرد، امام و رهروان راستینشان در آن زمان دنبال چه بودند و چه خواسته ای داشتند و ما به دنبال چه هستیم! وقتی ما از دنیا و زندگی در آن جز راحتی و خوشی های زود گذر، چیز دیگری را مدنظر قرار نمی دهیم و از زندگی در این کشور، عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی، عدل پروری، نوع دوستی، محروم کشی و پرورش سرمایه دار و از این قبیل چیزها را طلب نمی کنیم، مسلما مجریان بعضی دستگاه ها با وعده به برآورده نمودن همین خواسته ها به مسند می رسند، ولی این را هم خاطر نشان کنم که مسئولین هم به این مسائل سطحی و زود گذر وقتشان را تلف نخواهند کرد.
در این میان کسانی، آخرت و حتی دنیائی که به دنبالش بوده اند را باخته اند که خواسته های سطحی و پوچ را طلب نموده اند و بجای رسیدن به درجه ی خلیفه اللهی، درجات اسفل را برگزیدند.

خداوند ما را با وظایفمان بیشتر آشنا گرداند. آمین.

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

معادلات جاهلانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *