خانه / دسته‌بندی نشده / عالم با عمل …

عالم با عمل …

از تئوری تا عمل، بسیار فاصله است چه بسیار دیده می شود که اغلب ما در صحبت کردن، عالم هستیم و گاهی اوقات نیز دیگران را در این مورد، هیچ فرض می کنیم، اما پای عمل که به میان می آید در باء بسم الله آن می مانیم، درسته، سخت و مشکل است ولی یکی از موارد اصلی اخلاق، در عمل به گفته هاست.
یکی از موارد مهم در مراتب مسئولیت اجتماعی نیز به همین مساله اشاره دارد اگر به این نکته توجه داشته باشیم که عالم بی عمل به مانند زنبوری می ماند که بعد از تلاش و کوشش، عسلی به دست نیاورده است و جز زنبور بی فایده و وزوزه کنی، بیش نیست کمی بیشتر به این مساله می اندیشیم.
اگر بینش و دقت ما به این باشد که علم و عمل را با هم، یکی کنیم، در ابتدا بایستی سعی کنیم بر نفس خود غلبه داشته تا بتوانیم به خوبی ها عمل کرده و به دیگران منتقل کنیم، زحمت دارد ولی اصلی است که نتیجه اش شیرین و پر عاقبت است.
چیزی که در آن هنگام ارزش است، علم و عمل است که با هم یکی می شود و تاثیر مثبت و بسزایی خواهد داشت.
در حال حاضر مردم ما از این مساله بسیار، یاد می کنند و توقعی که از اکثر آنان به گوش می رسد همین است و جز عمل به گفته ها نمی خواهند. رعایت این موضوع اعتماد را بسیار می کند، تحمل را بالا می برد و برای ما و تصمیماتمان پشتوانه ی سنگینی را به وجود خواهد آورد، که این کمکی شایان برای رسیدن به اهداف بزرگ است.

زندگی ما موقعی به مخاطره میفتد که، حرفمان با عملمان یکی نباشد.

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

👌 حضور زنان در میدان حفاظت از حریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *