خانه / دسته‌بندی نشده / کتاب نظام پیشنهادها و بهره وری منابع انسانی

کتاب نظام پیشنهادها و بهره وری منابع انسانی

به نام بزرگ خط مشی گذار عالم امکان، حضرت حق
سلام به پیشگاه مقدس حضرت حجت، مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه

سلام و تهنیت به قلم دانان مرصع، حضرت آيت الله خمینی، خامنه ای، مطهری

و شهدای نظام مقدس اسلامی

يكي از دغدغه هاي اصلي مديريت توجه به مشاركت كاركنان است چرا كه تحقق اين مهم افزايش بهره وري و بهبود كيفيت خدمات را به دنبال دارد، نظام مديريت بر مبناي مشاركت بر خلاف نظام مديريت سنتي به همه اجازه مي دهد در تصميم گيري ها مشاركت داشته باشند و پيرامون آن اظهار نظر كنند. كه از نتايج اين مشاركت ميتوان به موارد ذيل كه در اين تحقيق به بررسي آن ها و ميزان ارتباط  آن بر بهره وري منابع انساني پرداخته شده اشاره نمود:

1- ايجاد انگيزه در كاركنان

2- توانمندسازي كاركنان

3-ايجاد حس تعلق سازماني

4-جلب اعتماد كاركنان

5-افزايش رضايت ذينفعان

6- صرفه جويي و كاهش هزينه ها

هدف از پژوهش حاضر بررسي ارتباط نظام پيشنهادها بر بهره وري منابع انساني در یکی از شركت استان تهران از ديدگاه كاركنان مي باشد. حجم نمونه آماري كه بر اساس تعداد شاغلين در مناطق و نواحي اين شركت و با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي و آزمون كوكران انتخاب شده است تعداد 321 نفر مي باشد. لازم به ذكر است تعداد پرسشنامه هاي تكميل و بازگشت  شده تعداد 350 پرسشنامه مي باشد. همچنين جهت سنجش پايايي ابزار تحقيق از آزمون آلفاي كرونباخ استفاده شده كه ضريب آلفاي كرونباخ 81/0 بوده و با استفاده از شیوه های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته لذا در تحلیل توصیفی از جدول توزیع فراوانی, شاخص های مرکزی, پراکندگی و نمودارها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و در تحلیل استنباطی از تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارLISREL  استفاده شده است.

اين تحقيق از نوع توصيفي پيمايشي مي باشد كه روش جمع آوري اطلاعات در اين مطالعه ميداني بوده و ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه حاوي 32 سوال پنج گزينه اي (بر اساس طيف ليكرت) در دوبخش بوده و ارتباط بين نظام پيشنهادها و بهره وري منابع انساني این شركت را بررسي مي نمايد.

شیوه ساماندهی کتاب به صورت زیر می باشد:

این کتاب به دو بخش تقسیم خواهد شد. بخش اول شامل مباحث آموزشی در زمینه نظام پیشنهاد ها و بهره وری منابع انسانی می باشد. بخش اول شامل فصول:
فصل اول: نظام پیشنهاد ها
فصل دوم: اجرای نظام پیشنهادها در سازمان
فصل سوم: بهره وری
فصل چهارم: عوامل موثر در بهره وری
می باشد.
در بخش دوم ارتباط بین نظام پیشنهادها با بهره وری منابع انسانی در یکی از شرکت های استان تهران بررسی خواهد شد. بخش دوم شامل فصول:
فصل پنجم: کلیات
فصل ششم: پیشینه نظام پیشنهادها
فصل هفتم: تجزیه و تحلیل داده ها
فصل هشتم: نتیجه گیری و پیشنهادها
می باشد.

در پايان از خانواده بزرگوارم، همکاران محترم انتشارات موجک، اساتید و علما و کلیه همکاران خدوم سازمان تامین اجتماعی که در تمامی امور، خصوصا نشر تالیف های بنده، مرا ياری فرمودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم و از درگاه حق تعالی توفیق خدمت رسانی روز افزون مولف و کلیه عزيزان را خواستارم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سعیده جعفری ر اد
شهر مقدس قم
تابستان 96
آدرس جهت تهیه کتاب:www.Mojak.ir

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

معادلات جاهلانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *