خانه / دسته‌بندی نشده / اگر می خواهید شهید شوید، باید شهید زندگی کنید .

اگر می خواهید شهید شوید، باید شهید زندگی کنید .

امروزه با افرادی روبرو می شویم که مدام آرزوی شهادت را به زبان جاری می نمایند، ولی در عمل، مواردی مشاهده می شود که مغایر این گونه هدف هاست. مورد مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بهشت را با تلاش و کوشش و تحمل سختی می دهند، باید زحمت کشید و تلاش نمود، جهاد نیاز به مبارزه با نفس دارد، نیاز به رعایت دقیق موازین شرعی و اخلاقی دارد. فردی که در اصول اولیه ی مسلمانی وا مانده است و  فکر و ذکرش شهادت است، باید بداند بدون دقت و اهتمام بر روی اعمال حرامی که عادت شده و بر آن نیز اصرار می ورزد به آرزویش نخواهد رسید، هر خواسته ای راهی برای رسیدن دارد، فقط رعایت اذان و نماز و روزه که نیست، بلکه رعایت حقوق مردم از واجبات است و تک تک ما باید توجه خاص بدان داشته باشیم.

عشق به ولایت، مرگ شهادت گونه و دعا برای فرج بهترین حالات است ولی مبارزه با نفس را می طلبد و لازمه اش انجام کارهای دشواری است که کمتر مسلمانی به آن اهتمام می ورزد و آن، مراقبت از حقوق مردم است از قبیل: پرهیز از دروغ، تهمت، غیبت، سخن چینی که حق افراد را با ناپرهیزی در اینها پایمال می نمایند و غافل از این هستند که رعایت نکردن اینهاست که ما را از کسب درجات رفیع دور می سازد.

افرادی هستند که در انجام اعمال عبادی به خود سخت می گیرند ولی وقتی در ادای امانت خیانت می ورزند، وقتی برای پا برجائی اسلام به هیچ سختی و کمبودی تن در نمی دهند، وقتی برای حفظ اسلام از آبرو و آسایش خود مایه نمی گذارند، وقتی پای حرف حق و باطل به میان می آید بدون هیچ گونه پرهیز و مراقبتی دهان به هر هجوی باز می کنند، چطور باید آنان در زمره ی مدافعین اسلام قرار بگیرند و درجه ی شهادت را تقدیمشان کنند، آیا به این می اندیشیم!!

درباره ی دکتر سعیده جعفری راد

دکتر سعیده جعفری راد دکتری تخصصی مدیریت دولتی تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

همچنین ببینید

👌 حضور زنان در میدان حفاظت از حریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *